• Ammattitaitoista ja korkelaatuista fysioterapiaa juuri sinulle

Palvelemme uusituissa tiloissa Kuokkalan keskustassa. Hoitotilamme on optimoitu laadukkaan TULE-fysioterapian toteuttamiseen ja meillä on myös pieni kuntosali kuntoutuskäyttöön. Käytettävissäsi on 9 terveysalan ammattilaista, ja me tarjoamme apua niin pitkäaikaisiin, kuin akuutteihinkin vaivoihin, lääkärin lähetteellä tai ilman.

Tervetuloa!

• Erityisosaamistamme ovat:

TULE-fysioterapia

• Tuki- ja liikuntaelimistöön kuuluvat luut, nivelet, nivelsiteet, jänteet ja lihakset. TULE-fysioterapia tarkoittaa tuki- ja liikuntaelimistön ongelmien ja sairauksien hoitoa fysioterapeuttisten harjoitteiden, manuaalisen terapian tai fysikaalisen terapian avulla.

Tyypillisimipiä tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia ovat selkävaivat, niska-hartiaseudun ongelmat, nivelrikot, nivelten kiputilat ja murtumien tai leikkausten jälkihoidot.

• fysioterapia_1

Urheilufysioterapia

• Urheilufysioterapia tarkoittaa fysioterapiaa, jossa asiakkaan vaiva tai vamma diagnosoidaan, hoidetaan ja sen toipumista seurataan urheiluun liittyvät yksityiskohdat ja olosuhteet tarkasti huomioiden.

• Diagnosointivaiheessa on tärkeää ymmärtää urheilulajin erityispiirteet, jotta voidaan kunnolla arvioida mitkä tekijät vaikuttivat vamman syntyyn.
    • Vammaa hoidettaessa taas on huomioitava eri hoitomuotojen ja ratkaisujen vaikutus harjoitteluun tai lähestyviin kilpailuihin ja valittava hoitomuodot joilla vamma hoidetaan kuntoon turvallisesti, mutta minimoidaan samalla haittavaikutukset urheilusuoritukseen tai siihen valmistautumiseen.
    • Laadukkaaseen urheilufysioterapiaan kuuluu myös perusteellinen toipumisjakson suunnittelu. Silloin varsinaisten kuntouttavien harjoitteiden lisäksi korvaava oheisharjoittelu sekä aikataulu normaaliin harjoitteluun palaamiseksi on suunniteltu yhdessä urheilijan ja valmentajan kanssa.

Menestyneistä suomalaisurheilijoista fysioterapiapalvelujamme käyttävät mm. kestävyysjuoksijat Oona Kettunen sekä Henri Manninen.

Akupunktio

• Akupunktio on vanha kiinalainen hoitomuoto, jota käytetään fysioterapiassa ensisijaisesti kivun hoidossa. Teemme akupunktiohoitoja pääasiassa fysioterapiaa täydentävänä toimenpiteenä, mutta halutessasi voit myös varata ajan pelkkään akupunktioon.

Akupunktiossa kehon akupunktiopisteitä ärsytetään neuloilla ja pyritään siten käynnistämään elimistön omia mekanismeja kohdealueen rentouttamiseksi ja kivun lievittämiseksi. Tarvittaessa akupunktion vaikutusta voidaan tehostaa johtamalla akupunktioneuloihin sähköä PENS-laitteella.

• fysioterapia_3-1

FMS-liikkuvuustestaus

• Functional Movement Screen, FMS, on testipatteri, jonka avulla kartoitetaan testattavan liikkuvuusrajoituksia erilaisten testien avulla.

Testi paljastaa yksinkertaisten liikkuvuusrajoitteiden lisäksi myös puolierot vasemman ja oikean puolen välillä. Merkittävät puolierot liikkuvuudessa johtavat usein vammojen syntyyn ja siten FMS-testi on kätevä työkalu rasitusperäisten vammojen ennaltaehkäisyssä sekä hoidon suunnittelussa. Testin jälkeen annamme harjoitteluohjeet havaittujen puutteiden korjaamiseksi.

Suosittelemme testiä kaikille urheilijoille ja urheilujoukkueille sekä kuntoilijoillekin, jotka haluavat varmistaa tuki- ja liikuntaelimistönsä olevan liikkuvuuden kannalta valmis harjoittelua varten.

• fysioterapia_4

Kinesioteippaus

• Kinesioteippauksesta on apua monenlaisiin tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin. Teippiä käytetään kivunlievityksessä, ohjaamaan liikettä tai asentoa sekä optimoimaan lihaksen toimintaa. Teipin toimintaperiaate on pääasiassa sensorinen: teippauksella pyritään vaikuttamaan lihaksen ja nivelen asentoa sekä toimintaa tarkkailevien hermopäätteiden keskushermostolle lähettämiin aistimuksiin.

Teemme teippauksia osana tavallista fysioterapiaa sekä hierontaa, mutta tarvittaessa voit varata ajan myös pelkkään kinesioteippaukseen.

• fysioterapia_5

• Tutustu hinnastoomme

Otamme asiakkaita vastaan lähetteellä tai ilman. Lääkärin lähetteellä fysioterapiasta saa sairausvakuutuslain mukaisen korvauksen. Käytössämme on Kelan suorakorvausmenettely, joten maksat käynnistäsi vain omavastuuosuuden.

Hoitohinta sisältää kaikki fysioterapiahoidot (manuaalinen terapia, terapeuttinen harjoittelu, lämpö-,kylmä-, sähkökipuhoidot, akupunktio, hieronta). Varaa ensimmäiselle käynnille 60 min aika, tai jos tulet lähetteellä, varaa lähetettä vastaava aika.

• fysioterapia_6-4